top of page

ראיון בתכנית הרדיו דין ודברים

ההדלפות על עסקאות הטיעון המתגבשות עם עדי המדינה, נועדו, בין השאר, ליצור לחץ על שאר החשודים בפרשה הנתונים במעין דילמת עציר רבת משתתפים, האם וכיצד לספר את שהם יודעים. האם יש לברך על צו איסור הפרסום נגד הדלפות הכתבים מתוך חדרי החקירה?

כך או אחרת, האמת העובדתית היא החשובה וחובת המשפט לוודא את קיומן של ראיות לאשמה, אחרת נקבל שרשרת דומינו של עדות המחזקת עדות שמחזקת עדות.

מעבר לכך, ראוי לחקירה הפלילית שתתנהל בצנעה ובמקצועיות. חשוב הדבר במיוחד כאשר החשדות מתגלגלות לפתחו של ראש הממשלה. ההבדל בין prosecution (תביעה) ל persecution (רדיפה) קטן, וההשפעה על אמון ותמיכת הציבור עצומה.

----

האם כדברי האלוף במיל. עוזי דיין, "צריך למצות קודם כל את ההליך במגרש הצבאי הפיקודי. אם מגלגלים אותו מיד למגרש המשפטי - יצא מזה רע לכולם"?

----

מדינת ישראל היא מהמדינות היחידות בעולם שלא אימצה חוקה בסמוך להקמתה. מה הסיבה לכך? וכיצד קשור הוויכוח על החוקה לשאלות המטרידות את החברה הישראלית כיום בעניין "חוק הלאום", הדמוקרטיה הישראלית, יחסי הצבא עם הדרג הפוליטי ומעמדה של מערכת המשפט?

----

על כך ועל נושאים נוספים, שוחח משה נגבי עם פרופ' יובל שני, פרופ' ניר קידר ועמי, בתכניתו "דין ודברים" ברשת ב'. היה לי הכבוד להתארח בתוכנית ולהציג את תופעת עסקאות הטיעון והאמצעים לפתרון הבעיות שהיא יוצרת.




ד"ר יוסף זהר, הינו חוקר ומרצה למשפט פלילי

מחקרו לתואר שלישי, "משפט פלילי בצל המיקוח – השפעת עסקאות הטיעון על המשפט הפלילי", נערך במסלול הרב-תחומי של אוניברסיטת חיפה, בהנחייתם של הפרופסורים ישראל אומן, אורן גזל-אייל ואלון הראל

Featured Posts
Check back soon
Once posts are published, you’ll see them here.
Recent Posts
Archive
Search By Tags
No tags yet.
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page